Novinky e-spa

A je tu opět sezóna saunování, které je velmi zdravé, uklidňující a doporučujeme jej každému
zdravému člověku, kterému není jeho tělo lhostejné. Při správném dodržování zásad saunování
zlepšujete také svůj imunitní systém. V dnešní uspěchané době, plné stresu je to vhodná forma,
jak se relaxovat.

ZÁSADY SAUNOVÁNÍ:

Pro saunování si vyhraďte dostatek času, alespoň 2 hodiny. Nesaunujte se s plným bříškem ale ani né nalačno. Do sauny choďte ve skupině se svými přáteli. V dnešní hektické době je to malá společenská událost, byť v nekonvenčním oděvu. Je dobré poradit se s lékařem, jestli je pro Vás saunování vhodné s ohledem na zdravotní stav.
Před vstupem do prohřívány by se měl každý návštěvník pořádně osprchovat a osušit, aby do prostoru potní místnosti nevnikalo mnoho vlhkosti . V sauně používejte osušku nebo prostěradlo. V plavkách může dojít k zapaření nebo si můžete způsobit vyrážku. V potírně si udělejte pohodlí a počkejte než dokonale prohřejete a zpotíte . Doba je individuální cca 10-20 minut. Ideální poloha při saunování je v leže. Při této poloze nevznikají větší teplotní rozdíly, jako u klasické pozice sezení na židli . Velké teplotní rozdíly mezi hlavou a nohami nejsou pro lidský organismus přirozené a dochází tím k velkému namáhání termoregulačních mechanismů. U některých jedinců se může tato nedostatečnost projevit závratěmi nebo bolestmi hlavy. Používejte k masírování kartáče nebo jiné pomůcky, které najdete v našem e-shopu. Tato činnost pomáhá otevírat póry, čímž vyplavujete ze svého těla nečistoty . Dochází tak k detoxikaci a zlepšení termoregulace.
Pod sprchou spláchněte pot před i po vypocení. Ochlazujte se postupně. Dochází zde k střídavém nárůstu krevního tlaku. V ochlazovacím bazénku bychom měli projít třemi postupy. Ihned po vstupu do ledové vody nám začne být chladno . Cévy v podkoží jsou roztažené a nastavené na režim co nějvětšího odvodu tepla. Po vstupu do studené sprchy se začnou rychle stahovat a vtlačovat krev z kožních kapilárů do vnitřních orgánů. Tím dochází k tzv. masáži vnitřích orgánů a vyplavování usazenin do krevního řečiště. Nastává tím druhá fáze, kdy nám přestane být ve vodě chladno a cítíme se příjemně. Po prvním prohřátí je možné proces saunování doplnit masáží.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..